برای درمان ریزش مو از شکلات شیری باراکا استفاده کنید

خوردن منظم شکلات شیری باراکا ممکن است به کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی در فرد کمک کند. برخی از ترکیبات موجود در شکلات تلخ، به‌ویژه فلاوانول‌ها، بر دو عامل خطر اصلی بیماری قلبی تأثیر می‌گذارند: فشار خون بالا و کلسترول بالا.

ما فواید بالقوه شکلات تلخ برای این دو عامل خطر و سایر عوامل را در زیر مورد بحث قرار می دهیم:

فلاوانول های موجود در شکلات تلخ تولید اکسید نیتریک را در بدن تحریک می کنند. اکسید نیتریک باعث گشاد شدن یا گشاد شدن عروق خونی می شود که جریان خون را بهبود می بخشد و فشار خون را کاهش می دهد.

یک مطالعه در سال 2015، اثرات مصرف شکلات را در 60 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 و فشار خون بالا بررسی کرد. محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که به مدت 8 هفته روزانه 25 گرم شکلات تلخ می‌خوردند نسبت به افرادی که به همان میزان شکلات سفید مصرف می‌کردند، فشار خون پایین‌تری داشتند.

یافته‌های یک منبع معتبر در سال 2017 نشان داد که اثرات مفید شکلات تلخ بر فشار خون ممکن است در افراد مسن‌تر و افرادی که در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی هستند، در مقایسه با افراد جوان‌تر و سالم‌تر قابل توجه‌تر باشد.

شکلات تلخ همچنین حاوی ترکیبات خاصی مانند پلی فنول ها و تئوبرومین است که ممکن است سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) را در بدن کاهش دهد و سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) را افزایش دهد. پزشکان اغلب از کلسترول LDL به عنوان “کلسترول بد” و کلسترول HDL به عنوان “کلسترول خوب” یاد می کنند.

یک مطالعه در سال 2017 گزارش داد که خوردن شکلات تلخ به مدت 15 روز سطح کلسترول HDL را در افراد مبتلا به HIV افزایش می دهد. با این حال، مصرف شکلات تلخ بر سطح کلسترول LDL در شرکت کنندگان در مطالعه تأثیری نداشت.

التهاب بخشی از پاسخ ایمنی طبیعی بدن به میکروب ها و سایر مواد مضر است. با این حال، التهاب مزمن می‌تواند به سلول‌ها و بافت‌ها آسیب برساند و ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله دیابت نوع 2، آرتریت و انواع خاصی از سرطان را افزایش دهد.