خرمالو در بازار ارومیه را می توان برای کاهش کمر درد مصرف کرد

خرمالو چینی  که به آن خرمالو در بازار ارومیه ژاپنی یا انجیر کاک نیز می‌گویند، درختی با شکوه با عادت انتشار و بومی چین است که مقاومت خوبی نشان می‌دهد، اگرچه نور خورشید و گرما در پایه بلندمدت در تابستان تا میوه هایش بالغ شوند.

برگ های ساده، پهن، بیضی شکل و متناوب آن، به طول 10 تا 20 سانتی متر، سبز تیره در بالا و سبز مایل به خاکستری در پشت، در پاییز، قبل از افتادن، رنگ قرمز زیبایی به خود می گیرد.

خرمالو چینی دوپایه است، یعنی درختانی با گل های نر و دیگران با گل های ماده وجود دارد. گلهای جامد زرد کرمی در حدود مه تا ژوئن ظاهر می شوند و اندازه آنها 2 تا 3 سانتی متر است.

آنها شیرین هستند و حشرات را جذب می کنند که امکان گرده افشانی آنها را فراهم می کند. میوه های کروی شکل آن، با پوست سبز صاف و به رنگ نارنجی روشن، شباهت زیادی به گوجه فرنگی دارند و قطر آن بین 5 تا 8 سانتی متر است.

بلوغ آن در ظاهر نسبتاً نرمی منعکس می شود که معمولاً پس از تحمل یخبندان های کوچک ظاهر می شود. بنابراین خرمالو شکننده است و در حمل و نقل و بازاریابی نیاز به احتیاط زیادی دارد.

خرمالو یک آنتی اکسیدان است و با محتوای ویتامین C، پروویتامین A و مواد معدنی از جمله پتاسیم و کلسیم دارای فواید تغذیه ای بسیاری است. مواظب باشید به دلیل فیبر بالایی که دارد ملین است.

خرمالوی چینی برای رشد مناسب و میوه دهی باید در ماه های طولانی تابستان از وزش باد در امان باشد و آفتاب و گرمای خوبی دریافت کند. کشت خرمالو به خاک عمیق و غنی از هوموس با رطوبت کم نیاز دارد.

برداشت عموماً در اواخر مهر و آبان انجام می‌شود: زمانی که میوه کاملاً تغییر رنگ می‌دهد، می‌توان آن را انجام داد، اما پس از چیدن می‌توان بلوغ آن را کنترل کرد: در تماس با سیب و موز که اتیلن می‌دهد، زودتر می‌رسد.