در هند از نخود فرنگی بسته بندی شده برای درمان معده درد استفاده می کنند

آزمایش F12 فادیا امکان تشخیص IgE (آنتی بادی) مسئول واکنش های آلرژیک به نخود فرنگی بسته بندی شده را در خون می دهد. نخود سبز بخشی از خانواده حبوبات است و حساسیت (آزمایش پوست یا سطح IgE مثبت) با چندین حبوبات دیگر یک قانون است.

با این حال، واکنش های آلرژیک به چندین حبوبات نادرتر است، از جمله واکنش های آلرژیک به بادام زمینی، حبوبات دیگر. جدول تفسیری که نتیجه را همراهی می کند.

احتمال واکنش آلرژیک به نخود سبز را بیان می کند، اما لزوماً شدت این واکنش را بیان نمی کند. تاریخچه مورد (علائم، ارتباط با وعده های غذایی و غیره) و معاینه بالینی توسط پزشک برای به دست آوردن تفسیر قابل اعتماد از نتایج ضروری است.

نتیجه منفی IgE ضد نخود نشان می دهد که نخود سبز احتمالاً مسئول علائم گزارش شده نیست، اما این احتمال را به طور کامل از بین نمی برد. تمام نتایج منفی و مثبت باید با در نظر گرفتن سابقه مورد تفسیر شود.

تست پوستی می تواند در تشخیص مفید باشد، اما تست چالش دهانی دوسوکور تکنیک قطعی برای تایید هرگونه حساسیت غذایی، از جمله نخود سبز است. این در واقع یک دانه نابالغ است که مانند سبزیجات خورده می شود!

نخود فرنگی که برای هزاران سال در آسیا کشت می‌شد، مدت‌هاست مانند نخود خشک مصرف می‌شده است. قبل از پختن له شد.

پادشاهان از آن قدردانی می کنند و به خاطر سهمش در پیشرفت ژنتیک در تاریخ ثبت شده است. راهب اتریشی مندل از آن برای ایجاد اولین قوانین ژنتیک با ساختن صلیب در باغ سبزی خود استفاده کرد.

نخود فرنگی در قرن هفدهم در فرانسه تأسیس شد و همه چیز را مدیون لویی چهاردهم است. این گیاه که از ایتالیا وارد شده بود، به قدری برای لویی چهاردهم جذاب بود که از باغبان خود، ژان باپتیست د لا کوئینتینی، خواست تا آن را در گلخانه های ورسای کشت کند.