زاماک در اصفهان

زاماک آلیاژی محکم وجدید است که یکی ازبهترین وپرکاربرترین نوع زاماک در اصفهان تولید وعرضه می شود.

زاماک نوعی آلیاژ بر پایه عنصر روی است که معمولا در قطعات تحت فشار استفاده می شود. حدوداً ۹۵% ترکیب این آلیاژ از روی، ۴% از آلومینیوم و 1% از مس تشکیل شده است.

این آلیاژ با توجه به نقطه ذوب پايين و سياليت مناسبی که دارد، یک آلیاژ مناسب برای ریخته گری یا آبکاری است.به همین دلیل برای ساخت سرویس میز و آینه از آلیاژ زاماک استفاده می شود. این آلیاژ به دلیل ظاهر زیبایی که دارد، از آن در ساخت قطعات تزئینی مانند اسباب بازی ها و برخی زیورآلات و آینه شمعدان و…. نیز استفاده می شود.

زاماک در اصفهان

زاماک تبریز

زاماک تبریز زاماک تولید شده در تبریز ازکیفیت خوبی برخوردار است وشرکت های زیاد برای تولیدلولا ،دستگیره درب وپنجره وکابینت اقدام به خرید زاماک تبریز می کنند.

کاربرد زاماک در قطعاتی است که تحت فشار هستند مانند دستگیره در اتومبیل ها، درب وپنجره و آینه و شمعدان و … . همچنین به دلیل داشتن نقطه ذوب پایین این آلیاژ برای ریخته گری مناسب بوده و با توجه به زیبایی که دارد در قطعات تزئینی دیده می شود.

این آلیاژ در صنایع مکانیکی و الکتریکی و اتومبیل سازی به عنوان پوشش های مقاوم به خوردگی (گالوانیزه) مورد استفاده قرار می گیرد.

عنصر روی، رنگی سفید با درخشش آبی یا نقره ای دارد. همین رنگ و ظاهر تا حدودی در آلیاژ زاماک نیز دیده می شود.

این آلیاژ با توجه به نقطه ذوب پايين و سياليت مناسبی که دارد، یک آلیاژ مناسب برای ریخته گری است. دمای ذوب زاماک حدود 450 درجه سانتیگراد است و تولید آن در کوره های قوس الکتریکی و شعله ای، امکان پذیر است.

خواص مكانيكی آلیاژ زاماک بسیار مناسب است و سختی این آلیاژ از بعضی از آلیاژهای برنج نیز بالاتر است. همچنین چقرمگی این آلیاژ واقعا چشمگیر است! به طوری که نمونه های تحت تست کشش، استحکام بالایی از بالایی از خود نشان می دهند.

زاماک می تواند تا دمای 200 درجه سانتیگراد در برابر اکسیداسیون مقاومت کند.

عناصر اصلی آن روی ، آلومینیوم ، مس ،منیزیم ، آهن ، سرب و قلع می باشد. مهم­ترین قابلیت آلیاژ روی حفظ و دقت ابعادی می باشد که از آن در صنایع مختلف جهت جلوگیری از خوردگی (گالوانیزه) مورد استفاده قرار می­گیرد.

اثرات عناصر موجود در آلیاژزاماک:

روی: هرچقدر میزان این آلیاژ بیشتر باشد استحکام بیشتر می­شود و همچنین مقاومت به خوردگی نیز افزایش می­یابد. 90% عنصر تشکیل دهنده آلیاژ زاماک روی می­باشد.

آلومینیوم: این عنصر باعث افزایش استحکام کششی، مقاومت به خزش، استحکام به ضربه (در اصطلاح چکش خوار بودن) و سختی بر روی روی می­شود. و میزان این آلیاژ در زاماک در حدود 4% می­باشد.

مس: مس در این آلیاژ دو اثر مهم ایجاد می­نماید؛ افزایش استحکام کششی، خزشی و سختی و همچنین افزایش مقاومت به خوردگی. میزان مس موجود در آلیاژ زاماک چیزی در حدود 1% می­باشد.

منیزیم:این عنصر سختی را افزایش می­دهد، اکسژن زدایی در مذاب می­نماید، مقاومت به خوردگی را افزایش می­دهد و نیز مقاومت به خوردگی را افزایش می­دهد. آهن،کادمیم، قلع، نیکل، کرم و منگنز نیز به میزان بسیار ناچیزی در این آلیاژ وجود دارند.

زاماک زنجان

زاماک زنجان یکی از مجهز ترین و مدرن ترین کارخانجات تولید این محصول مهم، شمش زاماک زنجان است که با خلوص های مختلف و آنالیز های استاندارد آزمایشگاهی زاماک درجه ساخته وبابه کارگیری مهندسان و متخصصان ماهر و ابزار آلات به روز و پیشرفته، به تولید انبوه این فرآورده ها پرداخته اند و از ظرفیت بسیار خوبی در تأمین تمامی مایحتاج مورد نیاز صنایع کشور برخوردار بوده است وباقیمت مناسبی عرضه میشود.

این آلیاژ سختی خوبی دارد به حدی که شاید این سختی از بعضی برنج ها هم بیشتر باشد. چقرمگی ( سفتی ) این آلیاژ بسیار چشمگیر بوده، مقاومت به اکسیداسیون آن زیاد و همچنین از دامنه انجماد بالایی برخورد دار است زاماک خواص مکانیکی خوبی دارد و آلیاژی است که از زیبایی خاص خود بهره مند است.

فروش زاماک در تبریز

فروش زاماک در تبریز تبریز نیز یکی ازشهرهایی است که درکارخانجات آن شمش زاماک بابهترین دستگاهها وکیفیت عالی ساخته وبه فروش میرسد.

برای تولید آلیاژ زاماک، ابتدا مذاب آلومینیوم را تهیه کرده و سپس تکه های مس خالص را درون مذاب می اندازند. لازم است درجه حرارت تا حدی بالا رود که تمام مس درون آلومینیوم حل شود.

پس از اینکه آمیژان AL-cu آماده شد، آن را شمش ریزی می کنند. این آمیژان ترد و شکننده است. پس از این که شمش ها کاملا منجمد شدند، در بوته دیگری روی را ذوب می کنند. سپس شمش آمیژان Al-cu را که منجمد شده بود، درون بوته مذاب روی می اندازند. لازم است شمش به پایین رفته و کاملا در داخل مذاب حل شود. پس از اینکه مذاب آلیاژ آماده شد، آن را ریخته گری می کنند. ریخته گری فشاری و دایکست، بهترین روش ها برای تولید آلیاژ زاماک هستند.

با توجه به این که آلیاژ زاماک دامنه انجماد بسیار کوتاهی دارد، تمایل زیادی به انجماد پوسته ای دارد. این موضوع باعث می شود که ریخته گری فشاری و دایکست برای تولید این آلیاژ طرفدار بیشتری داشته باشند.

تغذیه گذاری و تعیین جهت انجماد برای تولید زاماک معمولا به سهولت تعیین می شود. وزن مخصوص این آلیاژ بالا است. بنابراین لازم است در سیستم های فشاری وزنه گذاری فراموش نشود. آلیاژ زاماک با توجه به نقطه ذوب پایین، سیالیت مناسب و انقباض از نوع متمرکز، یک آلیاژ مناسب برای ریخته گری است.

فروش زاماک تهران

فروش زاماک تهران انواع شمش زاماک دارای بهترین کیفیت وباتجهیزات بروز اروپایی درتهران نیز ساخته میشود.

در صورتی که در زمینه درب و پنجره سررشته داشته باشید، حتما می دانید که نقش زاماک در صنعت درب و پنجره انکار ناپذیر است. به دلیل محل قرارگیری این قطعه در درب و پنجره ها این قطعه همواره تحت فشار است. درست به همین دلیل است که وزن، جنس و نوع آلیژ به کار رفته در این قطعه می تواند در کیفیت ساخت و عایق کاری پنجره های upvc نقش مهمی داشته باشد.

زاماک در رگلاژ درب و پنجره دو جداره نیز نقش مهمی دارد. قطعات ساخته شده باید به درستی تنظیم شوند تا رگلاژ درب و پنجره دوجداره با مشکل مواجه نشود. به علاوه، زاماک موجود در درب و پنجره دوجداره را می توان تعمیر و تعویض کرد و محدودیتی در این باره وجود ندارد.

قیمت شمش و دیگر قطعات زاماک، بر اساس نوسانات داخلی دلار متغیر است. آلیاژ زاماک با گریدهای مختلفی در بازار موجود است. لازم است خریداران این آلیاژ با توجه به مقادیر مورد نیاز خود، با مراجعه به جدول عناصر آلیاژی و جدول خواص مکانیکی نسبت به خرید گرید مورد نظرشان اقدام نمایند.