زنی با فروش قهوه در اصفهان برای فرزندش لباس خرید

برعکس، حتی شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد زنانی که قهوه در اصفهان می‌نوشند، خطر کمتری دارند. برخی از مطالعات همچنین نشان می دهد که افرادی که قهوه می نوشند 20 درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی هستند.

بنابراین در حالی که قهوه ممکن است باعث افزایش جزئی فشار خون شود که معمولاً با گذشت زمان کاهش می‌یابد، افرادی که قهوه می‌نوشند خطر بیماری قلبی افزایش نمی‌یابد و خطر سکته مغزی کمی کمتر است.

با این حال، برای کاهش خطر، مصرف قهوه باید به مقدار قابل قبول و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل محدود شود.خواه یک فرد دوز سالم کافئین را با یک قهوه غلیظ بخواهد یا فوم کاپوچینو یا لاته را ترجیح دهد.

مصرف منظم قهوه می‌تواند بیش از چیزی که فکرش را بکنید در مورد سلامت قلب و عروق صحبت کند. در یک مطالعه بزرگ جهانی که در سال 2021 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد.

با مشارکت 390435 نفر، محققان استرالیایی شواهد ژنتیکی علّی پیدا کردند که نشان می‌دهد سلامت قلبی عروقی – همانطور که در فشار خون و ضربان قلب منعکس می‌شود بر مصرف قهوه تأثیر می‌گذارد.

تیم تحقیقاتی دریافت که افرادی که فشار خون بالا، آنژین صدری و آریتمی دارند، در مقایسه با افرادی که چنین علائمی ندارند، بیشتر قهوه می‌نوشند، قهوه بدون کافئین می‌نوشند یا به طور کامل از قهوه اجتناب می‌کنند و این بر اساس ژنتیک است.

این یافته نشان می دهد که ژنتیک به طور فعال میزان قهوه ای که یک فرد می نوشد را تنظیم می کند و از مصرف بیش از حد آن محافظت می کند.

نویسندگان توضیح می‌دهند که «مردم به دلایل مختلف قهوه می‌نوشند (برای مبارزه با خستگی، …)، اما چیزی که ما نمی‌دانیم این است که افراد به‌طور ناخودآگاه سطوح ایمن کافئین را بر اساس فشار خون خود تنظیم می‌کنند، و این احتمالاً نتیجه یک مکانیسم ژنتیکی محافظ است.”

این بدان معناست که کسی که مقدار زیادی قهوه می‌نوشد، احتمالاً از نظر ژنتیکی نسبت به کسی که خیلی کم می‌نوشد، تحمل بیشتری نسبت به کافئین دارد.