شناخته شدن جیوه برای چینی ها و هندوها

جیوه قبل از 2000 سال قبل از میلاد برای چینی ها و هندوهای باستان شناخته شده بود و در لوله هایی در مقبره های مصری مربوط به 1500 سال قبل از میلاد یافت شد.

در حدود 500 سال قبل از میلاد برای تشکیل آمالگام از فلزات دیگر استفاده شد. لباس کردی زنانه سنندج یونانی ها جیوه را در پمادها و رومی ها، متأسفانه برای کسانی که از جیوه استفاده می کردند، در لوازم آرایشی استفاده می کردند.

جیوه یکی از عناصری است که دارای نماد کیمیاگری است که در زیر نشان داده شده است آب نخود برای سرفه (کیمیاگری یک جستجوی باستانی است که به عنوان مثال، تبدیل فلزات دیگر به طلا را مورد توجه قرار می دهد).

نماد کیمیاگری جیوه

مدتی قبل از پاییز 1803، جان دالتون انگلیسی توانست نتایج برخی از مطالعات خود را با این فرض توضیح دهد که ماده از اتم ها تشکیل شده است و تمام نمونه های هر ترکیب معین از ترکیب یکسانی از این اتم ها تشکیل شده است.

دالتون همچنین خاطرنشان کرد که در مجموعه ای از ترکیبات، نسبت جرم عنصر دوم که با وزن معین عنصر اول ترکیب می شود را می توان به اعداد کوچک کوچک کاهش داد (قانون نسبت های چندگانه).

جیوه

این شواهد دیگری برای اتم ها بود. محل قرار گرفتن جیوه در چرخ خیاطی قدیمی نظریه دالتون در مورد اتم ها توسط توماس تامسون در ویرایش سوم سیستم شیمی او در سال 1807 و در مقاله ای در مورد اگزالات استرانسیوم منتشر شده در تراکنش های فلسفی منتشر شد.

دالتون خود این ایده ها را در سال بعد در سیستم جدید فلسفه شیمی منتشر کرد. نماد استفاده شده توسط دالتون برای جیوه در زیر نشان داده شده است.

نماد دالتون برای جیوه

جیوه چقدر داغ است؟
از آنجایی که این سیاره به خورشید بسیار نزدیک است، دمای سطح عطارد می تواند به 840 درجه فارنهایت (450 درجه سانتیگراد) برسد.

با این حال، از آنجایی که این جهان جو واقعی زیادی برای به دام انداختن گرما ندارد، در شب دمای هوا می تواند به منفی 275 درجه فارنهایت (منهای 170 درجه سانتیگراد)، نوسان دمایی بیش از 1100 درجه فارنهایت (600 درجه سانتیگراد) کاهش یابد. ، بزرگترین در منظومه شمسی.

جیوه چقدر بزرگ است؟
عطارد کوچکترین سیاره منظومه شمسی است – عکس اتو جیوه دار فقط کمی بزرگتر از ماه زمین است. از آنجایی که اتمسفر قابل توجهی برای جلوگیری از برخوردها ندارد، این سیاره مملو از دهانه ها است.

حدود 4 میلیارد سال پیش، یک سیارک به عرض تقریباً 60 مایل (100 کیلومتر) با برخوردی معادل 1 تریلیون بمب 1 مگاتونی به عطارد برخورد کرد و یک دهانه برخوردی وسیع به عرض تقریباً 960 مایل (1550 کیلومتر) ایجاد کرد.

این دهانه که به عنوان حوضه Caloris شناخته می شود، می تواند کل ایالت تگزاس را در خود جای دهد. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2011، یک ضربه بزرگ دیگر ممکن است به ایجاد چرخش عجیب سیاره کمک کرده باشد.

  • منابع:
    1. Mercury: historical information
  • تبلیغات: 
    1. تنظیم خواب شبانه با مصرف روزانه ی گردو
    2. پوشش های معماری و دکوراتیو با رنگ
    3. تحقیقات زیست شناسی بر روی جوراب!
    4. بررسی میزان کلسیم و منیزیم گردو