شیشه هوشمند در ایران با روکش طلا پیشکش ملکه انگلیس شد

امروزه از شیشه هوشمند در ایران را در جای خود نگه می دارند و به آن استحکام زیادی می بخشند. در صورت پرتابه، لعاب ایمنی مجهز به فیلم PVB ترک می خورد، اما منفجر نمی شود.

توجه ویژه به فیلم های PVB (ورق های پلی وینیل بوتیرال) ضروری است. در نتیجه یک رزین مصنوعی با استحکام قابل توجه پلی وینیل بوتیرال به صورت ورقه های نازک به ضخامت 0.38 میلی متر تولید می شود.

لعاب ضد سرقت SP10، بالاترین کلاس شیشه های ضد خرابکاری، می تواند تا 6 ورق PVB داشته باشد. آنها همچنین به کاهش ارتعاشات، بهبود آکوستیک و محدود کردن آلودگی صوتی کمک می کنند.

در راستای لعاب ایمنی، اصطلاح Stadip در طول سال ها ضروری شده است. این توانایی را دارد که در صورت شکسته شدن، ترکش خطرناکی تولید نکند. قرار دادن فیلم ها بین لایه های شیشه، ایمنی خانه ها را تضمین می کند.

در صورت ضربه، خرده ها به لایه چسب می چسبند تا از صدمات احتمالی جلوگیری شود و کیفیت عایق حرارتی پنجره حفظ شود. این شیشه همچنین محافظت صوتی بسیار خوبی در برابر نویزهای خارجی دارد.

برخی از مدل های شیشه Stadip به گونه ای طراحی شده اند که در برابر خرد کردن، آتش و حتی اسلحه مقاوم هستند. شیشه STADIP محصولی از Saint-Gobain Glass است.

ما در مورد SGG Stadip و SGG Stadip Protect صحبت می کنیم. اولی شامل دو ورق شیشه است که با استفاده از فیلم های پلی وینیل بوتیرال با خاصیت چسبندگی عالی به هم متصل شده اند.

مورد دوم مربوط به مونتاژ دو شیشه با دو یا چند لایه PVB است. ضخامت 0.38 میلی‌متر، تعداد لایه‌های پلی‌وینیل بوتیرال یا فیلم‌های PVB، مطابق با درجه امنیت به‌دست‌آمده در برابر اعمال خرابکاری و تلاش‌های نفوذی است.