عدس قرمز در بارداری می تواند ویار را کمتر کند

عدس قرمز منبع عالی پلی فنول هایی مانند پروسیانیدین ها و فلاوانول ها است. بسیاری از پلی فنول ها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند که از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند و التهاب را در بدن کاهش می دهد.

عدس قرمز در بارداری منبع خوبی از فیبر غذایی است که برای سلامت قلب مهم است. فیبر می تواند به کاهش سطح کلسترول، کنترل سطح قند خون کمک کند و شما را برای مدت طولانی تری احساس سیری کند، بنابراین احتمال اینکه دیرتر پرخوری کنید کمتر می شود.

عدس سرشار از فولات است که برای تشکیل گلبول های قرمز مهم است. گلبول های قرمز سالم می تواند گردش خون را بهبود بخشد و از کم خونی جلوگیری کند.

آنها همچنین منبع خوبی از منیزیم، فسفر، مس و منگنز هستند که همگی از سلامت قلب حمایت می کنند. عدس قرمز ممکن است به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود در برابر سرطان محافظت کند.

محتوای فیبر آنها همچنین ممکن است به محافظت در برابر سرطان کولورکتال کمک کند، به ویژه به عنوان یک پروتئین گیاهی جایگزین گوشت قرمز.

فیبر رژیمی موجود در عدس می تواند به کاهش سطح کلسترول و سطح قند خون کمک کند که همچنین آن را انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به دیابت یا مقاومت به انسولین می کند.

مصرف غذاهایی که دارای شاخص گلیسمی پایین هستند برای مدیریت این شرایط و همچنین کنترل وزن مفید است.عدس منبع خوبی از فیبر است که با تقویت رشد باکتری های سالم در روده، سلامت دستگاه گوارش را حفظ می کند.

این همچنین می تواند به کاهش یبوست کمک کند و کارها را به طور منظم در حرکت نگه دارد گاز یا نفخ یکی از شایع ترین شکایات در مورد حبوبات است.

خبر خوب این است که می توانید با خیس کردن و آبکشی عدس قرمز خشک شده قبل از پختن و خوردن، مقدار گاز تولید شده را کاهش دهید. این همچنین مقداری از اسید فیتیک طبیعی آنها را که می تواند جذب برخی از مواد معدنی را مهار کند.