فرش 12 متری خاطره با نخ های طلا پیشکش پادشاه عربستان شد

فرش ایرانی یکی از هنرهای قدیمی این سرزمین است که قدمتی چند هزار ساله دارد. قدیمی ترین فرش جهان به نام فرش پازیریک به فلات ایران و مادها و اشکانیان نسبت داده می شود.

تاریخچه و اصالت فرش 12 متری خاطره ایرانی بر هیچکس پوشیده نیست. صنعتی که جنبه و ارزش هنری بالایی دارد. فرش ایرانی یکی از ویژگی های اصلی دکوراسیون ایرانی است.

با وجود مدرن شدن سبک زندگی و استفاده از مبلمان، فرش همچنان نقش اساسی در چیدمان خانه های ایرانی دارد. فرش ها حس زندگی و گرما را در خانه منتقل می کنند.

تقریباً همه خانواده ها اولین خرید خانه خود را با فرش شروع می کنند. فرش علاوه بر نقش تزیینی و کاربردی در خانه، یک کالای سرمایه ای نیز می باشد. به خصوص فرش های دستباف که ارزش مالی بالایی دارند.

در این مقاله به شما کمک می کنیم تا با توجه به اندازه و دکوراسیون منزل خود یک فرش زیبای ایرانی را انتخاب کنید. از فرش های ایرانی به دو صورت در خانه استفاده می شود.

کاربرد اصلی فرش و قالیچه ایرانی نقش کف آن است. به خصوص در خانواده های سنتی که هنوز هم گاهی روی زمین می نشینند یا حتی از تخت استفاده نمی کنند.

زمانی که کف خانه ها فقط موزاییک بود، از فرش های بیشتری برای پوشش کف استفاده می شد. تمام فضای خانه پر از فرش شده بود و هیچ قسمتی از کف آن نمایان نبود.

کم کم با تغییر سبک زندگی و استفاده از کفپوش هایی مانند سنگ، سرامیک، پارکت و… استفاده از فرش برای پوشاندن تمام کف خانه کمتر شد.

اکنون خانواده ها تمایل بیشتری به دیدن بخشی از طبقه دارند. امروزه در اکثر خانه های مدرن، فرش علاوه بر نقش پوششی، کاربرد تزئینی نیز دارد.