قیمت انواع زاماک پنجره

زاماک ها در نمونه ها و انواع مختلفی بسته بندی می شود، هرچه میزان روی استفاده شده در تولید زاماک مورد نظر شما بیشتر باشد، میزان مقاومت بالاتر رفته و در مقابل میزان شکنندگی کاهش می یابد.

همه این عوامل تعیین کننده قیمت انواع زاماک پنجره می باشد. امروزه در صنعت درب و پنجره سازی از زاماک هایی با قیمت مناسب و کیفیت عالی استفاده می شود. انواع زاماک از جمله کشویی را با قیمتی به صرفه در مراکز معتبر عرضه دهنده ی این محصول می توان یافت.

قیمت انواع زاماک پنجره

قیمت زاماک پنجره

 

قیمت زاماک پنجره قیمت زاماک پنجره با توجه به کیفیت آن متفاوت است. هرچه زاماک با کیفیت و با دوام تری خریداری کنید قیمت آن نیز بیشتر است. یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت زاماک پنجره آلیاژی است که در ساخت آن به کار رفته است، بنابراین هر چه آلیاژی که در تولید این پنجره ها استفاده شده باشد مرغوب تر باشد و بر کیفیت و کارایی این محصول بیافزاید متقابلاً قیمت این محصول نیز افزایش می یابد. آلیاژ یکی از موادی است که تولید کنندگان انواع درب و پنجره دوجداره برای افزایش کیفیت مکانیسم از آن استفاده می کند.

آلیاژ به کار رفته در زاماک پنجره همچنین باعث افزایش طول عمر در و پنجره های دوجداره می شود. از دیگر فواید آلیاژ به کار رفته در زاماک پنجره که روی قیمت آن نیز تأثیر میگذارد این است که باعث می شود لنگه درب و پنجره دوجداره را به طور کامل به فیلم خود بچسباند. قیمت آلیاژ زاماک را که دارای نقطه ذوب بسیار پایین و همچنین سیالیت مناسبی است و همچنین دارای یکی از بهترین نوع آلیاژ ها برای ریخته گری می باشد توسط تولید کنندگان این محصول تعیین می شود. اگر تعیین قیمت این محصول توسط هر یک از عوامل تهیه و تولید این محصول تعیین می شود به خاطر زحمتی است که در تک تک مراحل تولید این محصول متحمل شده اند.

زاماک پنجره

زاماک پنجره زاماک یکی از اجزای درب و پنجره دوجداره می باشد که نقش کلیدی را نسبت به سایر اجزاء ایفا می کند. به طور کلی زاماک برند یا نام کارخانه خاصی نیست، بلکه زاماک جنسی از قطعات است، زاماک یک نوع آلیاژ است که برخی از قطعات مورد استفاده در صنعت ما از جنس آن ساخته شده است. در این مطلب اندکی با این آلیاژ آشنا شوید و مزایای آن را در صنعت بشناسید. عناصر اصلی تشکیل دهنده آلیاژ زاماک عبارتند است: روی، آلومینیوم، مس و منیزیم. البته البته عناصر دیگری هم مانند: آهن، کادمیم، قلع، نیکل، کرم و منگنز نیز به مقادیر اندک در آن به کار میرود. اما پایه اصلی و اساس این آلیاژ روی است. برای تهیه آلیاژ زاماک ابتدا آلومینیوم را ذوب کرده سپس تکه های مس خالص را داخل مذاب انداخته و درجه حرارت را بالا برده تا اینکه بالاخره مس در داخل آلومینیوم حل شود و سپس بقیه موارد کار اعمال می شود.

کاربرد زاماک در صنعت درب و پنجره

همانطور که قبلاً هم اشاره شد زاماک در قطعاتی که تحت فشار قرار می گیرند، کارایی بسیار مطلوبی دارد. به همین علت در یراق آلات درب و پنجره و همچنین دستگیره ها به کار می آید. سختی و محکمی زاماک ۸۵ برینل می باشد و در قالب های دائمی هم به ۱۲۰ برینل می رسد که سختی آن نزدیک به فولاد ساختمانی می باشد. مقاومت به اکسیداسیون زاماک تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد خوب است. اگر بخواهیم نقش زاماک را در درب و پنجره دوجداره بررسی کنیم به این صورت است که یراقی که تحت عنوان زاماک در درب و پنجره دوجداره به کار میرود برای قفل شدن و چسبیدن کامل لنگه به فریم استفاده می شود، البته لازم است توضیح مختصری راجع به اسپانولیت بدهیم تا کاربرد زاماک را بهتر درک کنید؛ اسپانولیت نوعی عراق می باشد که معمولاً در پنجره های دوجداره با چند زبانه کوچک در امتداد طولی پروفیل لنگه درب یا پنجره را به چهارچوب قفل می نماید و با درگیر شدن به زاماک لنگه درب یا پنجره محکم به چهارچوب می چسبد.

اسپانیولت در اندازه های مختلف برای درب و پنجره دوجداره و در ساز های مختلف در دسترس می باشد و توسط دستگیره ای معمولی و یا قفل درب عمل می کند. ابزار و یراق اسپانیولت در تولید انواع پنجره های دوجداره و آلومینیومی کاربرد دارد. زاماک نقش اساسی در بحث رگلاژ نیز ایفا می کند و باید زاماک موجود درست تنظیم شود تا رگلاژ درب و پنجره دوجداره به مشکل بر نخورد. در بحث تعمیر یراق آلات نیز باید بیان کنیم که زاماک موجود قابل تعویض و تعمیر می‌باشد. یکی از نقاط مورد توجه در زاماک این میباشد که هر چه میزان روی آن بیشتر باشد به مراتب میزان مقاومت آن نیز بیشتر می شود و شکنندگی آن متقابلاً کاهش می یابد که در اصل، ۹۰ درصد این بخش کاربردی را فلز روی تشکیل داده است. حدود چهار درصد از محتویات آلیاژ زاماک پنجره را آلومینیوم تشکیل می دهد. زاماک در حالت دیداری یک بخش ناچیز به حساب می آید اما از لحاظ بعد فنی یکی از مهمترین قسمتهای یراق آلات نصب شده بر روی پنجره دوجداره می باشد.

انواع زاماک پنجره

انواع زاماک پنجره انواع زاماک پنجره نوع آلیاژ مخصوص می باشدکه در قطعه ای از یراق درب و پنجره های دوجداره به کار می روند. این نوع آلیاژ بیشتر بر پایه ی فلز روی تولید می شود؛ ولی فلز های دیگری هم مانند مس، آهن، قلع، کرم و غیره در تولید آن به کار می روند. به همین سبب در صنعت تولید درب و پنجره های دوجداره انواع زاماک می‌توانند کارایی بسیار مطلوبی داشته باشند زیرا مقاومت زاماک ها با توجه به ترکیبات تشکیل دهنده ی آن شبیه مقاومت فولاد است. زاماک یکی از مهمترین آلیاژ هایی است که در یراق آلات درب و پنجره های دوجداره کاربرد فراوانی دارد. به همین دلیل است که در عملکرد درب و پنجره های upvc نقش کلیدی را دارد. امروزه بیشتر افراد به برخی از ابزار آلات فلزی به کار رفته در این نوع درب و پنجره ها زاماک می گویند. همچنین آنها در نمونه های مختلفی دسته بندی می شوند. ما در این قسمت چند مورد از انواع زاماک پنجره را برای شما معرفی می کنیم، سپس درمورد هرکدام شرح کوتاهی ارائه داده و به توضیح مختصر هر کدام می پردازیم:

زاماک فولادی آکس ۱۳

زاماک فولادی آکس ۱۳ از آن جمله ملزومات مهمی است که در نصب درب و پنجره های دوجداره به کار می رود. این محصول بیشتر از جنس آلیاژ آلومینیوم تشکیل شده است و درصد بالایی از آن از فلز روی می باشد. سختی این مدل تقریباً به اندازه 85 تا 120 برینل می‌باشد.

زاماک فولادی کشویی

زاماک فولادی کشویی نیز از جمله مهمترین اجزاء تشکیل دهنده درب پنجره های دوجداره به حساب می آید. به طور کلی باید بدانید که این قطعه نقشی اساسی در نصب درب و پنجره دارد. زاماک که یکی از آلیاژهای پرکاربرد است، از عناصر مختلفی تهیه می شود.

زاماک آکس ۹

زاماک آکس ۹ از جمله اجزاء و قطعاتی است که کاربردهای فراوانی دارد. از آنجایی که کیفیت این قطعه در میزان کیفیت درب و پنجره تولید شده می تواند به میزان قابل توجهی تاثیرگذار باشد، پس طبیعت لازم است هنگام خرید آن دقت زیادی شود تا بتوان بهترین گزینه موجود در بازار را تهیه کرد.

زاماک آکس ۱۳

زاماک آکس ۱۳ از جمله انواع یراق آلات درب و پنجره می باشد که امروزه کاربرد بسیار فراوانی نیز دارد. گرچه در گذشته با توجه به نوع پروفیل مصرفی از دو نوع زاماک آکس ۱۳ و آکس ۹ استفاده می شد اما امروزه نوع ۱۳ میل آن کاربرد بیشتری دارد.

درب فلزی ورودی هال هم باید محکم باشد و هم نمای زیبایی را داشته باشد تا در زیبایی خانه تاثیر بگذارد.

زاماک پنجره چیست

زاماک پنجره چیست زاماک پنجره دوجداره یکی از کوچک ترین و مهم ترین قطعات درب و پنجره upvc که بر روی عایق بندی تأثیر گذار است می باشد. در واقع وظیفه هر شرکت تولید کننده درب و پنجره upvc استفاده از بهترین نوع موجود آن در بازار می باشد. زاماک نام برند یا کارخانه خاصی نیست بلکه زاماک جنس این قطعاتی است که در تولید درب و پنجره به کار می رود. در واقع زاماک یک نوع آلیاژ است که برخی از قطعات مورد استفاده در صنعت ما از جنس آن تولید شده است. در واقع زاماک یکی از اجزای تشکیل دهنده درب و پنجره دوجداره می باشد که در این محصول نقشه قابل توجهی دارد. زاماک اصطلاحی است که در صنعت درب و پنجره upvc تقریباً رایج شده است. بعضی از مونتاژ کنندگان با ورود به بازار، به برخی از کالاها با خطا در نامیدن روبرو می شدند که زاماک هم در شرف چنین خطایی قرار گرفته است.

کاربرد زاماک در درب و پنجره upvc

از زاماک در پنجره دوجداره به عنوان قطعه ای برای قفل شدن و کیپ شدن لنگه بازشو به فریم یا چارچوب دیگر استفاده می گردد. هنگام حرکت دستگیره، قطعه ای استوانه روی اسپانیولت حرکت کرده و هنگام بسته شدن زاماک قرار می گیرد و یا هنگام باز شدن از آن خارج می گردد. زاماک در ابعاد و اشکال مختلف ساخته می شود و جزء قطعات تعویضی پنجره محسوب می شود. به دلیل تحت فشار بودن این قطعه وزن، جنس و نوع آلیاژ آن در کیفیت تولید و عایق بندی درب و پنجره های دوجداره upvc اهمیت فراوانی دارد. زاماک در حالت دیداری یک بخش ناچیز به شمار می آید اما در بعد فنی یکی از اصلی ترین قسمت های یراق آلات نصب شده بر روی پنجره های دوجداره upvc و آلومینیوم می باشد.

تنظیم زاماک پنجره دوجداره

تنظیم زاماک پنجره دوجداره برای ریگلاژ کردن این محصول باید دقت بسیار زیادی مبذول داشت. در ادامه این مطلب این مراحل را به ترتیب برای شما بیان می کنیم که قطعاً در انجام ریگلاژ کردن دارای اهمیت بسیار زیادی هم می باشد. تنظیم و ریگلاژ درب و پنجره upvc از اهمیت بسیار زیادی برای عملکرد صحیح محصول برخوردار می باشد و شما باید با دقت بسیار زیادی این کار را انجام دهید. در این مقاله با شما همراه می شویم تا اطلاعاتی را در این باره با شما به اشتراک بگذاریم که قطعاً می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. در اولین قدم شما بایستی کاور مربوط به لولا را خارج کنید. برای این مسئله باید حتما این پنجره را باز کرده و سپس با استفاده از آلن یا پیچ گوشتی، عمل جداسازی کاور مربوطه را انجام دهید. پس از انجام این کار شما باید حتماً لنگه بازشو را در محور افقی و عمودی جابجا کنیم. در صورتی که پنجره را باید در محور افقی حرکت دهید، نیاز به آلن 5 میلی متری دارید و باید یک پیچ ریگلاژ را که به صورت افقی قرار گرفته است را باز و بسته کنید. در صورتی که این پیچ را باز و بسته کنید، لنگه باز شدن محصول به صورت افقی حرکت خواهد کرد و جابجا می شود و تا زمانیکه کاملاً لنگه باز شو چفت شود به این کار ادامه دهید. در صورتی که شخصاً نمی توانید این کار را انجام دهید، بهتر از خدمات پنسا در این مورد استفاده کنید که قطعاً می‌تواند برای شما سودمند واقعی شود. در صورتی که میخواهید ریگلاژ درب و پنجره pvc را به صورت عمودی انجام دهید، باید از پیچی استفاده کنید که بالای لولای سه بعدی قرار گرفته باشد که در این صورت شما نیازمند استفاده از یک آلن ۴ میلیمتری می‌باشید.

خرید زاماک پنجره

خرید زاماک پنجره همیشه قبل از اینکه بخواهید زاماک را برای درب و پنجره خریداری کنید توصیه می شود حتماً به نکاتی توجه داشته باشید که بتوانید بهترین نوع از آن را خریداری نمایید. در تولید زاماک ده نوع فلز به کار رفته است که یکی از مهمترین آنها روی می باشد. روی یکی از فلزاتی است که وجود آن بر روی کیفیت آلیاژ زاماک بسیار تأثیر گذار است. برای تهیه زاماک ها ابتدا پروفیل آلومینیوم را ذوب کرده و پس از آن مقداری مس، منگنز، کرم، نیکل، منیزیم، آهن، کادیوم و قلع را به مواد ذوب شده خود اضافه میکنیم و در آخرین مرحله ی ریخته گری می توانید مواد ذوب شده خود را به شکل هر نوع یراقی که می خواهید تبدیل کنید.

شیشه دوجداره سکوریت حدود ۲۰۰ سال پیش برای اولین بار توسط فردی در نیویورک ساخته شد و بعد از آن به سراسر جهان راه یافت.

کاربرد زاماک

کاربرد زاماک آلیاژ زاماک اغلب در قطعاتی مورد استفاده قرار می گیرد که تحت فشار قرار می گیرند. قطعاتی مانند اجزای درب و پنجره و یا دستگیره اتومبیل ها. زاماک در رگلاژ و درب و پنجره دوجداره نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد. علاوه بر این نوع کاربردها، به دلیل ظاهر زیبایی که این آلیاژ دارد، از آن در صنعت ساخت قطعات تزئینی مانند اسباب بازی ها و برخی زیورآلات و بدلیجات نیز استفاده می شود. همچنین این آلیاژ در صنایع مکانیکی و الکترویکی و اتومبیل سازی به عنوان پوشش های مقاوم در برابر خوردگی (گالوانیزه) مورد استفاده قرار می گیرد.