قیمت خرید شمش زاماک

شمش زاماک نوعی آلیاژ است که گرچه در بین عموم مردم گمنام است اما بسیاری از ما روزانه با ابزارها و وسایل ساخته شده از این فلز سر و کار داریم. از شمش زاماک در صنایع مختلفی مانند ریخته گری، ساخت در و پنجره، بدلیجات و اسباب بازی استفاده می شود. این فلز که بر پایه روی می باشد از ترکیب ده نوع فلز ساخته شده است که تفاوت در ترکیب فلزات می تواند منجر به ایجاد زاماک های با عیار متفاوت شود. ظاهر زیبای این آلیاژ سبب شده تا به تازگی در آبکاری ظروف به جای نقره و برنز از آن استفاده شود.

قیمت خرید شمش زاماک

شمش زاماک

شمش زاماک

شمش زاماک از یک نوع فلز تشکیل نشده است بلکه آلیاژی از عناصر شناخته شده در بین صنعت کاران و مردم عادی یعنی روی، آلومینیوم، مس، منیزیم و مقادیری آهن، کادمیم، قلع، نیکل، کروم و گاهی منگنز می باشد بنابراین برخلاف نام بیگانه این نوع شمش ترکیبات به کار رفته در آن برای همه ما شناخته شده و نام آشنا می باشد.

شمش زاماک متناسب با درصد عناصر به کار رفته در آن انواع مختلفی دارد که در بازار در سه عیار یا درجه زیر طبقه بندی می شوند:

  • زاماک 2
  • زاماک 3
  • زاماک 5

استفاده از هر یک از عناصر نام برده در تولید آلیاژ زاماک باعث ایجاد یک ویژگی خاص و منحصر به فرد در شمش زاماک می شود که باعث می شود تا هر آنچه خوبان دارند این آلیاژ یک جا داشته باشد!

در ادامه به بررسی تک تک عناصر به کار رفته در تهیه شمش زاماک و دلیل استفاده از هر یک از این عناصر می پردازیم…

روی: قیمت پایین و فراوانی نسبی بالای روی در کنار سرعت بالای ریخته گری روی و سهولت آبکاری و پوشش دهی این فلز از دلایل اصلی استفاده از این فلز به عنوان فلز اصلی و پایه در تولید زاماک می باشد افزایش میزان این فلز در زاماک باعث افزایش مقدار استحکام این آلیاژ می‌شود و علاوه بر این موارد مقاومت به خوردگی را نیز افزایش می ‏دهد.

آلومینیوم: این عنصر باعث افزایش استحکام کششی و افزایش چکش خواری و سختی روی می شود البته باید در مصرف این عنصر دقت شود چرا که اگر میزان این فلز بیش از 5 درصد باشد شکنندگی آن نیز بالاتر خواهد بود.

مس: افزایش استحکام کششی و سختی و همچنین افزایش مقاومت به خوردگی از مزایای این فلز است در امتزاج با دیگر عناصر خصلت مثبت خود را به همنشینان خود نیز می بخشد.

منیزیم: این فلز ویژگی های مثبت بسیار زیادی به زاماک می بخشد افزایش سختی آلیاژ، مقاومت در برابر خوردگی و یک خاصیت ویژه یعنی خاصیت اکسیژن ‏زدایی را به زاماک انتقال می دهد.

نیکل، کروم و منگنز: استفاده از این فلزات بیشتر به منظور افزایش وزن سرباره در هنگام ریخته گری می باشد که البته استفاده از این فلزات باعث کاهش حد حلالیت هم می شود.

قلع: یکی از فلزاتی که استفاده از آن برای آلیاژ زاماک باید با احتیاط صورت گیرد این فلز است چرا که اگر بیش از مقدار مجاز استفاده شود می تواند باعث بروز عوارض مخرب مانند ترک و پارگی قطعه به خصوص در هوای مرطوب شود.

قیمت شمش زاماک

قیمت شمش زاماک

یکی از اصلی ترین فاکتورهای در تعیین قیمت شمش زاماک قیمت روز عنصر اصلی آن یعنی روی می باشد که قیمت این فلز نیز بر اساس بازار جهانی عرضه و تقاضا همواره دچار نوسانات قیمتی است.

قیمت روی در کشور ما بر اساس دو عامل یعنی قیمت روز این فلز در بورس لندن و نرخ روز دلار تعیین می شود بنابراین با توجه نوسانات ثانیه ای این دو عامل تعیین کننده طبیعی است که قیمت شمش زاماک نیز همواره در حال تغییر باشد.

با این حال غیر از دو عامل اصلی یاد شده موارد دیگری نیز در تعیین قیمت شمش زاماک موثر هستند که در ادامه مطلب به مهم ترین فاکتورهایی که باعث نوسانات قیمت این آلیاژ پر کاربرد می شود اشاره می کنیم:

  • نوع آلیاژ (برحسب عیار)
  • طول، عرض شمش
  • ضخامت (ارتفاع) شمش
  • تولید کننده
  • نوع بسته بندی
  • تعداد در هر باندل
  • وزن شمش
  • نحوه خرید

خرید شمش زاماک

خرید شمش زاماک

برای خرید شمش زاماک روش های مختلفی وجود دارد که یکی از روش های شناخته شده آن در بین کاربران این محصول خرید به شیوه سنتی و حضوری از تولیدکنندگان، نمایندگی ها و شرکت های توزیع کننده این محصول است.

اگرچه این روش به ظاهر روش مطمئن و شناخته شده ای می باشد اما همان طور که با پیشرفت علم و تکنولوژی همه ابعاد زندگی بشر دستخوش تغییر شده اند شاید بد نباشد روش های جدید و نوین در کسب و کار را هم جز برنامه های کاری خود قرار دهید.

در خرید شمش زاماک به روش مستقیم یا بدون واسطه به دلیل حذف عوامل واسطه که هر یک از این عوامل باعث افزایش هزینه و در نتیجه قیمت نهایی محصول می باشند شما می توانید محصول خود را به قیمت درب کارخانه تهیه نمایید در واقع در خرید بدون واسطه شما تنها بهای خالص کالا را پرداخت خواهید کرد و هزینه حمل و نقل، نگهداری، دلالان و… از مبلغ نهایی کالا کسر خواهد شد.

برای صرفه جویی در وقت و هزینه های خرید می توانید محصول مورد نیاز خود را به صورت مستقیم از شرکت های تولید کننده این شمش زاماک تهیه کنید، برای این کار نیازی به مراجعه حضوری نبوده و تنها با جست و جوی نام این محصول در اینترنت می توانید با انواع شرکت های توزیع کننده و نمایندگی های این محصول آشنا شوید.

از دیگر مزایای خرید شمش زاماک به روش مستقیم امکان بررسی انواع کیفیت ها و ویژگی های تولیدی های مختلف می باشد به طوری که با نگاهی چند دقیقه ای به سایت فروشگاهی تولیدکنندگان می توانید از کلیه ویژگی های محصولات آنها مانند وزن شمش، درصد خلوص هر یک از عناصر، قالب بندی و… مطلع شوید.

خریدار شمش زاماک

خریدار شمش زاماک

زاماک آلیاژی از فلزهای گرانبها می باشد و از آنجایی که برای ساخت آن از بهترین نوع مواد اولیه استفاده می شود قیمت آن نیز بالا می باشد و به دلیل کاربرد وسیعی که در صنعت دارد از کالاهای مهم در دنیای صادرات و واردات محسوب می شود که در بازارهای جهانی خریداران بسیاری را به سوی خود جلب نموده است.

آلیاژ زاماک دارای خواص منحصر به فردی است که آن را برای تزریق (با استفاده از سیستم اتاق سرد یا گرم و سانتریفیوژ) و ریخته گری ایده آل می کند و مقاومت مکانیکی بالایی که دارد به آن امکان تغییر شکل و ریخته‌گری‌ بالایی می بخشد.

با توجه به کاربرد شمش زاماک در صنایع مختلف نظیر ساخت درب و پنجره، زیور آلات، لاستیک سازی، ورق گالوانیزه، خودرو سازی، باتری تا مبلمان و اسباب بازی سازی و… خریداران شمش زاماک روز به روز در حال افزایش هستند.

همان طور که مستحضر هستید با توجه به افزایش جمعیت و محدودیت منابع طبیعی و معادن، استخراج بسیاری از فلزات از معادن در دهه های آینده با بحران مواجه می شود برای مثال معادن فلز طلا در حدود 20 سال دیگر رو به اتمام بوده و منابع مورد استفاده از این فلز از بازیافت و ذوب مجدد طلاهای قبلی خواهد بود.

از دیگر خریداران شمش زاماک خریداران ضایعات فلزی باشند که در تولید مجدد این آلیاژ سهم دارند در واقع این قشر خودشان به طور مستقیم از شمش زاماک استفاده نمی کنند و این آلیاژ برای آنها کاربردی ندارد اما به طور واسطه با خرید ضایعات این آلیاژ آنها را به شرکت های تولید کننده انتقال داده و پس از طی مراحلی مجددا شمش های زاماک در اختیار کاربران و فعالان عرصه صنعت قرار می گیرد.

شمش زاماک چیست

شمش زاماک چیست

شمش زاماک با نام تجاری قدیمی MAZAK یکی از معروف ترین آلیاژهای ریخته گری بر پایه عنصر روی و از آنجا که عنصر پایه و اصلی به کار رفته در این شمش زاماک فلز روی می باشد غالب خصوصیات این شمش برگرفته از عنصر اصلی خود یعنی روی می باشد.

در اوایل دهه 1930 موریس اشبی در بریتانیا به دلیل در دسترس نبودن روی رفلاکسر با درصد خلوص 99.99 مجوز آلیاژ زاماک را صادر کرد و بنابراین حق ساخت آلیاژ با استفاده از روی تصفیه شده الکترولیتی با درصدخلوص 99.95 را به دست آوردند و نام تجاری زاماک را برای تمایز آن از زماک و تا حدی از حروف اول موریس اشبی، مزک MAZAK گذاشتند.

این آلیاژ در حدود 95% از روی، 4% آلومینیوم و 1% آن از مس تشکیل شده است و سایر فلزات نام برده در بخش های قبلی به مقدار اندکی در آن وجود دارند و همان طور که مشاهده می کنید عنصر غالب تشکیل دهنده این آلیاژ فلز روی می باشد.

طبیعی است که وقتی در یک ماده مخلوط یک عنصر یا ماده درصد بیشتری داشته باشد خصوصیات و ویژگی های این ماده نیز از عنصر غالب خود تبعیت کند به همین دلیل این آلیاژ مانند عنصر مادر خود نقطه ذوب پایین و سیالیت مناسبی که دارد یکی از مناسب ترین آلیاژها برای ریخته گیری می باشد.

دمایی که زاماک در آن ذوب می شود در حدود 450 درجه سلسیوس است و تولید آن در کوره های شعله ای و قوس الکتریکی انجام می شود و با توجه به خواص مکانیکی مناسب این آلیاژ در تست کشش استحکام بالایی از خود نشان می دهد و می تواند تا دمای 200 درجه سلسیوس در برابر اکسیداسیون مقاومت کند که مقاومت خوبی محسوب می شود.

استفاده از فلز روی باعث شده است که غالب خصوصیات این شمش مشابه فلز روی باشد به همین دلیل رنگ آن سفید و نقره ای می باشد و ظاهری درخشان و زیبا دارد در کنار خاصیت چکش خواری بالای این آلیاژ سبب شده است که از آن در ساخت قطعات تزئینی مانند اسباب بازی ها و برخی زیور آلات و بدلیجات و حتی اخیرا برای آبکاری ظروف به جای نقره و برنز نیز استفاده می شود.

آلیاژ زاماک اغلب در قطعاتی استفاده می شود که توسط کاربران تحت فشار بالایی قرار دارند و نیازمند استحکام هستند همچنین در ساخت لوازمی مانند درب و پنجره، دستگیره اتومبیل ها، رگلاژ درب و پنجره دو جداره کاربرد وسیعی دارند همچنین از این شمش در صنایع مکانیکی، الکتریکی و اتومبیل سازی به عنوان پوشش مقاوم به خوردگی و تولید ورق گالوانیزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

شمش زاماک دلتا

شمش زاماک دلتا شمش زاماک دلتا یکی از شرکت های معتبر در تهران است که به تولید، خرید و فروش شمش زاماک می پردازد، این شرکت یکی از فعالان در توزیع مستقیم و بدون واسطه شمش زاماک است که این آلیاژ را در قطعات و عیارهای 3 و 5 تولید می کند.تولیدی شمش زاماک دلتا دارای سایت فروشگاهی می باشد که برای ارتباط با این مسئولان این شرکت راه های مختلفی مانند شماره تماس و آدرس ایمیل وجود دارد که برای ارتباط گرفتن و ثبت سفارش تلفنی می توانید با شماره تلفن درج شده تماس حاصل فرمایید و پس از گرفتن اطلاعات دقیق از مشخصات محصولات و بیان ویژگی های محصول مورد نظر خود اقدام به ثبت سفارش و خرید نمایید.در صورتی که ساکن تهران هستید با درج نام زاماک دلتا در اینترنت می توانید به راحتی به آدرس این شرکت دسترسی یابید و برای اطمینان از کیفیت محصولات و ویژگی های شمش های تولید شده اطلاعات دقیق تری بیابید و سپس اقدام به ثبت سفارش نمایید.این شرکت تولیدی جزء موارد صنعتی، تولیدی، تجهیزات وابسته – ریخته گری محسوب می شود که برای خرید و تهیه شمش می تواند برای کاربران این محصول راهگشا باشد.

فروش شمش زاماک

فروش شمش زاماک

کشور ما با داشتن مواهب طبیعی و نعمت های خدادادی مانند معادن غنی از فلزات گرانبها و ارزشمند یکی از قطب های تولید کننده و فروش شمش زاماک در دنیا می باشد که این محصول را به طور عمده تولید می کند و در انبارهای مخصوصی نگهداری می کند.

ایران نه تنها قادر به تامین بازار داخلی این محصول می باشد بلکه در صادرات آن نیز نقش دارد به طوری که این شمش های نقره ای و ارزشمند را از طرق مختلف زمینی، هوایی و دریایی به کشورهای دیگر صادر می کند.

تولید شمش زاماک و توزیع آن به کشورهای خارجی یکی از بهترین نوع درآمدهای ارزی غیر نفتی است که می تواند سود خوبی عاید کشور نماید و بسیاری از افراد را از بیکاری نجات دهد.

فروش شمش زاماک با ذخیره دائمی انبارهای زاماک 2، 3 و 5 در وزن های مختلف انجام می گیرد و شرکت های فروش شمش قادر هستند تا شمش های مختلف با وزن و اندازه های مطابق با نیاز شما را تولید کنند.

فروش ارزان و با قیمت مناسب شمش زاماک تنها از طریق خرید این محصول از تولیدکنندگان میسر می باشد که برای خرید نیز دو گزینه مستقیم و غیر مستقیم پیش روی کاربران قرار دارد که به دلیل مزایای خرید مستقیم امتحان کردن این راه به خریداران توصیه می شود.