قیمت زاماک درب دوجداره

زاماک، یکی از قطعه ابزاری است که در درب و پنجره های دوجداره کاربرد دارد. این قطعه در پنجره هایی که از جنسupvc هستند به طور حتم بکار می روند و مهم ترین عامل در ایجاد عایق در این محصولات است. برای تولید بهترین درب و پنجره دوجداره با کیفیت بالا، اساسا بدون زاماک کاری ساخته نیست.

زاماک درب دوجداره از ترکیب عناصر مختلفی چون مس، قلع، آهن، کروم و بسیاری دیگر از عناصر تشکیل می شود. در بین یراق آلاتی که مورد نیاز در ساخت درب و پنجره وجود دارد، زاماک نقش برجسته ای داشته و در محلی که در یا پنجره به دیوار متصل گردیده اند کاربرد دارد. زاماک در این محل کمک می کند که فریم و لنگه کاملا به یکدیگر متصل گردند.

قیمت زاماک درب دوجداره

زاماک درب دوجداره

زاماک درب دوجداره کاربرد اصلی زاماک در بخشی از وسایلی است که تحت فشار قرار می گیرند. البته استفاده از این ابزار در پنجره های دوجداره نیاز به یک قطعه دیگر به نام اسپانیولت نیز هست که با زاماک نقش مکمل دارند و بدون یک دیگر کار انجام نمی گیرد. اسپانیولت همان قطعه ای است که در قسمت پروفیل درب یا پنجره های دوجداره وجود دارد و هنگامی که بخواهیم درب را ببندیم زاماک با این قطعه چفت شده و منجر به بسته شدن درب می گردند. هر کدام از این دو ابزار در ابعاد و سایز های مختلف تولید شده اند و اکثرا در تولید درب و پنجره های دوجداره کاربرد داردند.

برای این که درب و پنجره به خوبی باز و بسته شوند باید در مراحل تولید این محصولات به زاماک و اسپانیولت توجه کافی داشت و از بهترین آن ها در این جهت استفاده نمود. این دو قطعه بسیار حساس هستند و در صورت نامرغوب بودن خیلی زود خراب می شوند. استفاده از بهترین آلیاژ های زاماک طول عمر درب و پنجره را بیشتر می کند.

زاماک درب

زاماک درب عمل اصلی که زاماک باید انجام دهد، قفل شدن درب است. زاماک که نقش اصلی در درب و پنجره دارد می توان در صورت خراب شدن آن را تعویض نمود. این قطعه در قسمتی قرار دارد که بیشترین فشار را محتمل است برای همین بسیار مهم است که جنس آن از نوعی باشد که دچار شکستکی نشود و یا وزن آن زیاد نباشد. شاید در صورت مشاهده این قطعه زیاد چیز مهمی در نظرتان نیاید اما در صنعت درب و پنجره سازی زاماک از میان تمامی قطعات، نقش موثر تری را ایفا می کند.

زاماک به عنوانی یک آلیاژ شناخته می شود که پایه و عنصر اصلی آن را روی تشکیل داده است. این آلیاژ از ذوب مس و آلومینیوم خالص و ترکیبات دیگر صنعتی به وجود می آید و در صنایع بیشماری از آن بهره گرفته می شود. صنایع ساخت انواع دستگیره های درب و پنجره یکی از زمینه های دیگری است که وابسته به این محصول هستند. درصورتی که زاماک بر اساس فرمولاسیون اصلی خود با مواد اولیه با کیفیت ساخته شود، مقاومتی در حد فولاد خواهد داشت. کارشناسان مربوطه ۸۵ برینل سختی را برای زاماک برآورد کرده اند که مقاومت فوق العاده آن را با این عدد نمایش می دهد.

در مورد زاماک باید گفت که از آنجایی که گفته شد روی مهم ترین عامل در ساخت آن است، هر چه میزان این عنصر بیشتر باشد در نتیجه مقاومت زاماک نیز دوچندان می شود. تولید کنندگان در ساخت زاماک باید تمرکز خود را بیشتر روی بحث شکنندگی این محصول بگذارند و تمام تلاش خود را کنند که این محصول از چنین ویژگی به دور باشد تا بتوان در ساخت این قطعه پیشرفت کرد. البته در عین استحکام و ضخامت باید خصلت کشسانی را در این محصول بیافزایند که با اضافه کردن درصدی آلومینیوم این موضوع انجام می گردد.

قیمت سرب زاماک

قیمت سرب زاماک ممکن است برخی ها به اشتباه برای خریداری سرب، در بازار سرب زاماک را طلب کنند و خیال کنند که زاماک یک برند تجاری است در صورتی که زاماک نام یک آلیاژ است که از ترکیب مس، روی، منیزیم و آلومینیوم تشکیل می شود و حروف این عناصر در کنار هم به صورت لاتین، کلمه زاماک را تشکیل می دهند. حتی سرب در تشکیل آلیاژ زاماک هیچ نقشی را ایفا نمی کند و هیچ سازگاری با آن ندارد زیرا نقطه ذوب هر کدام از این ها با یکدیگر تفاوت دارد.

سرب جز دسته عناصری است که بسیار سنگین بوده و نقطعه ذوب پایینی را نیز دارد. علاوه بر این سرب یک فلز چکش خوار است که در صورت اثر ضربه به سرعت تغییر فیزیکی می دهد و نمی توان از آن در زاماک استفاده نمود. در واقع روی از میان همه ترکیبات زاماک بیشترین سازگاری را داشته و باهم قابلیت انحلال خوبی را دارند. روی جز دسته عناصر کریستالی بوده و به شکل بلوری است. همچنین روی جلای بسیاری داشته و در برخی صنایع جهت زیبا سازی از آن استفاده می نمایند. رنگ و ظاهر این عنصر به رنگ سفید است که به هنگام درخشش، تابش نوری آبی را مشاهده می کنید. نقطه ذوب روی نیز ۴۱۹ بوده و به علاوه نقطه ی جوش آن را نیز ۹۰۶ درجه سانتیگراد به دست آورده اند. سرب به سبب این که در گروه فلزات قرار دارد، قیمت آن در بازار جهانی بسیار متغیر است. به طور کل به دلیل خاصیت انعطاف پذیری بالای سرب بسیاری صنایع متقاضی این عنصر هستند. سرب خالص قیمت بسیار بالایی دارد اما در بازار با ترکیب این عنصر با سایر عوامل اضافه، سربی ناخالص را به قیمت خالص آن می فروشند. واسطه هایی که در این میان وجود دارند در افزایش بیشتر قیمت سرب نقش بسیاری دارند. بهتر است به هرفروشنده ای در بازار اعتماد نکنید تا از اتلاف هزینه خود جلوگیری کنید و برای تهیه خالص آن مستقیم به سوی مراکز اصلی عرضه آن مراجعه کنید.

قیمت زاماک 3

قیمت زاماک 3 زاماک که عنصری اصلی در آلیاژی به نام روی بشمار می رود در درجه های مختلفی دسته بندی می شود و این دسته بندی بر اساس خالصی یا ناخالصی است. درجه بندی زاماک بر اساس زاماک ۲، زاماک ۳ و زاماک ۵ است. تفاوتی که میان زاماک ها وجود دارد بنا بر میزان وجود مس در آن ها است و فقط این عنصر متغیر بوده و باقی ثابت هستند. زاماک ۵ که درصد بیشتری از مس را در خود دارد گران ترین زاماک است. درمورد قیمت زاماک ۳ که در حد وسط قرار دارد و مس آن کم تر از سایر زاماک ها است قیمت کاهش می یابد و خریداران همگی می توانند آن را به قیمت مناسبی تهیه نمایند.

فلز زاماک

فلز زاماک فلز زاماک را در فرآیندی نسبتا پیچیده در صنایع تولید می کنند و در ساخت آن تماما از انواع آلیاژ ها و فلزات استفاده می شود. آلومینیوم در ابتدا اصلی ترین نقش را دارد و آن را به صورت ذوب شده در می آوردند. سپس مس را به حالت تکه تکه در این عنصر ریخته و با حرارت خیلی بالا ترکیب می کنند. میزان حرارت را باید طوری تنظیم کرد که مس کاملا در آلومینیوم ترکیب و حل گردد. پس از طی این مراحل، نوبت عمل شمش ریزی فرا می رسد و آن را در قالب های مختلف می ریزند. شمش ریزی پایان کار نیست و این فرآیند همچنان ادامه پیدا می کند.

پس از منجمد شدن این شمش ها نوبت ترکیب آن ها با روی فرا می رسد. روی نیز مانند سایر آلیاژ ها باید آن را ذوب کرد و پس از آن که این کار انجام گردید، شمش ها را با آن ترکیب نمود. در این مرحله تولید کنندگان باید توجه بسیاری داشته باشند تا شمش ها به خوبی ذوب شده و در روی حل شوند. پس از عبور از این مرحله، عمل ریخته گری وجود دارد که در صنعت آن را به دو روش انجام می دهند، یکی دایکست و دیگری فشاری. این دو روش برترین گزینه های ریخته گری محسوب می شوند و عموما این عمل را به همین دو روش انجام می دهند.

یکی از خصلت های زاماک قابلیت منجمد شدن سریع است که این انجماد به صورت پوسته ای شکل می گیرد. به همین دلیل است که ریخته گری های فشاری و دایکست به سبب این که جهت انجماد به سهولت در این شیوه ها تعیین می گردد، طرفداران بیشتری را پیدا کرده است. به طور کلی زاماک خالص از وزن بالایی برخوردار است و لازم است که عمل وزنه گذاری را در فرآیند تولید از یاد نبرند. زاماک را به سبب انقباض به شکل متمرکز، برترین آلیاژ در ریخته گری محسوب می شود.

قیمت فلز زاماک

قیمت فلز زاماک زاماک جزء آلیاژ هایی است که عموم افراد با آن آشنایی ندارند اما در دسته فلزات مهم صنایع امروزی جای دارد و قیمت آن متاثر از نوسانات ارزی است. این فلز که پایه و اساس ساخت آن از عناصر دیگر است، بسته به قیمت هر کدام از این عناصر قیمت گوناگونی را به خود می گیرد. به عنوانی اگر قیمت آلومینیوم افزایش یابد طبیعتا زاماک نیز با افزایش نرخ رو به رو است و پیش بینی دقیقا از قیمت آن وجود ندارد. زاماک بصورت شمش و ضایعات آن فروخته می شود و نوع خالص آن بسیار کم یاب بوده و در همه مراکز عرضه نمی شود.

قطعات زاماک

قطعات زاماک زاماک ماده اصلی قطعات بسیاری در صنایعی چون ماشین سازی، اسباب بازی سازی، درب و پنجره سازی و ساخت دستگیره های کابینت و… است. سختی زاماک و در عین حال حالت انعطاف پذیری آن مسبب استفاده زیاد از آن در چنین صنایعی است. زاماک توانایی این را دارد که در برابر اکسیداسیون تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد دوام آورد. علاوه بر این در مواردی از این آلیاژ به عنوان روکش نیز استفاده می شود و این بخاطر ظاهر مناسب آن است.

عنصری که بیشترین سهم را در استحکام زاماک دارد روی است. حفظ ابعاد از جمله خصلت های برجسته این آلیاژ است که در ساختار قطعاتی چون دستگیره اتومبیل از آن بهره می برند. وجود منیزیم نیز بخش دیگری است که در زمینه مقاوم سازی زاماک نقش دارد و به علت وجود اکثر آلیاژ های مستحکم در زاماک، آن را در بخش های تحت فشار استفاده می کنند.

همچنین آبکاری زاماک به منظور پیشگیری از فرآیند اکسیداسیون و سایش در برخی قطعات صورت می گیرد. این امر در صنعت امروزی جز ملزومات است و در زمینه هایی چون تولیدات قطعات الکترونیکی، خودرو سازی و درب و پنجره به صورت گسترده انجام می شود. آبکاری زاماک به منظور صرفه جویی در هزینه ها صورت می گیرد. علاوه بر این آبکاری به منظور جلوگیری از خوردگی نیز انجام می شود به این صورت که این آلیاژ مقاوم جهت حفاظت از قطعات بصورت روکش استفاده می شود.

در سویی دیگری آبکاری جهت مقاومت سطحی بیشتر برای فلزاتی که قابلیت سایشی زیادی دارند کاربرد دارد. در زمینه هایی که نمی توان از فلز های رسانا به طور مستقیم استفاده کرد این آبکاری موثر واقع می شود. برای از بین بردن واکنش های شیمیایی قطعات و همین طور مقاوم سازی آن ها، آبکاری زاماک بهترین روش ممکن است. فرآیند آبکاری اصول و قوانین خود را دارد و در این مسیر از تجهیزاتی پیشرفته استفاده می کنند. قبل از آبکاری قطعات، تمامی سطوح آن ها باید عاری از هر گونه آلودگی شود تا آبکاری زاماک با بهترین کیفیت انجام شود.

حال که استفاده از زاماک در حال رونق گیری است در مواردی نیز مشاهده می شود که از آن در تولید انواع ظروف تزئینی استفاده کرده اند. زاماک نیز مانند فلزاتی چون مس، نقره و آلومینیوم در ساخت لوازم آشپزخانه نقش دارد و خصلتی که سبب شده از آن در این زمینه استفاده کنند همان مزیت جلا و درخشندگی زیاد آن است. البته برخی ها با اضافه کردن عناصر و مواد دیگری در آن، جلای آن را دو برابر کرده و از میزان خلوص آن می کاهند. به این ترتیب است که برخی ظروفی که با این آلیاژ ساخته می شوند از طول عمر کم تری برخوردار می شوند و یا به طور کل خواص زاماک در ترکیب با این عنصر به کل تغییر می کند.

در ساخت زیورآلات نیز به تازگی از زاماک بهره برده می شود. این فلز حساسیت ایجاد نمی کند و افراد می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. همچنین جنس و مقاومت آن به میزانی است که تا سالیان سال می توانند از این جنس زیورآلات بهره ببرند. در زمینه تولید زیور آلات، از زاماک هم بصورت مستقیم استفاده می شود و هم به شکل آبکاری اشیاء با زاماک که البته قیمت زیور هایی که از جنس زاماک هستند بسیار بیشتر از آبکاری آن است.