قیمت مناسب انواع زاماک

یکی از انواع فلزات مفید و کاربردی در صنعت، زاماک و آلیاژهای زاماک می باشد که از گرید ۱ الی ۷ موجود است. این مجموعه با سابقه بی نظیر و فروش در زمینه انواع فلزات در سطح بین المللی و داخلی، می تواند نیاز مشتریان را در سطح خوب و رضایت بخشی تامین کند. برای خرید زاماک از گرید ۱ تا ۷، از طریق راه های ارتباطی زیر با ما تماس حاصل بفرمایید. لازم به ذکر است بدانید از طریق این سایت می توانید با قیمت مناسب انواع زاماک را تهیه نمایید.

قیمت مناسب انواع زاماک

زاماک

زاماک زاماک اصطلاحی است که در صنعت درب و پنجره رایج شده است. بعضی از مونتاژ کنندگان با ورود به بازار، به برخی از کالاها با خطا در نامیدن روبه رو می شدند. زاماک نیز در شرف چنین خطایی قرار گرفته است. می دانیم که در گذشته نخستین تولیداتی که وارد بازار مصرف شدند به اشتباه نام برند یا کارخانه تولیدی خود را می گرفتند. در این مقاله به بررسی زاماک و کاربرد آن در صنعت می پردازیم.

زاماک یکی از اجزای درب و پنجره دوجداره می باشد که نقش کلیدی را ایفا می کند. زاماک برند یا نام کارخانه خاصی نیست، بلکه زاماک جنس این قطعات است که رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک غلط عام است. در واقع زاماک یک نوع آلیاژ است که برخی از قطعات مورد استفاده در صنعت ما از جنس آن ساخته شده اند. زاماک نوعی آلیاژ بر پایه عنصر روی است که معمولا در قطعات تحت فشار استفاده می شود.

عناصر اصلی آلیاژ زاماک عبارتند از روی، آلومینیوم، مس، منیزیم. البته آهن، کادمیم، قلع، نیکل، کرم و منگنز نیز به مقادیر اندک در آن به کار می‏ روند. اما پایه اصلی و اساس این آلیاژ روی است. براي تهيه آلياژ ابتدا آلومينيوم را ذوب كرده سپس تكه هاي مس خالص را داخل مذاب انداخته و درجه حرارت را بالا برده تا اينكه مس در داخل الومينيوم حل شود و بقیه موارد اعمال می شود. همان طور که ذکر شد، آلیاژ زاماک اغلب در قطعاتی استفاده می شود که تحت فشار قرار می گیرند. قطعاتی مانند اجزای درب و پنجره و یا دستگیره اتومبیل ها. برای درک بهتر کاربرد این آلیاژ، قطعه «اسپانیولیت» را در نظر بگیرید:

اسپانیولت نوعی یراق می باشد که معمولا در پنجره های دوجداره با چند زبانه کوچک در امتداد طولی پروفیل لنگه درب یا پنجره را به چهارچوب قفل می نماید و با درگیر شدن به زاماک لنگه درب یا پنجره به صورت محکم به چارچوب می چسبد. اسپانیولت در اندازه های مختلف برای درب یا پنجره های دوجداره در دسترس می باشد و توسط دستگیره معمولی و یا قفل درب عمل می نماید. ابزار و یراق اسپانیولت در تولید انواع پنجره های دوجداره و آلومینیومی کاربرد دارد.

زاماک در رگلاژ درب و پنجره دو جداره نیز نقش مهمی دارد. قطعات ساخته شده باید به درستی تنظیم شوند تا رگلاژ درب و پنجره دوجداره با مشکل مواجه نشود. به علاوه، زاماک موجود در درب و پنجره دوجداره را می توان تعمیر و تعویض کرد و محدودیتی در این باره وجود ندارد. علاوه بر این نوع کاربردها، به دلیل ظاهر زیبایی که این آلیاژ دارد، از آن در ساخت قطعات تزئینی مانند اسباب بازی ها و برخی زیورآلات و بدلیجات نیز استفاده می شود. همچنین این آلیاژ در صنایع مکانیکی و الکتریکی و اتومبیل سازی به عنوان پوشش های مقاوم به خوردگی (گالوانیزه) مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت زاماک

قیمت زاماک همانطور که می دانید زاماک انواع مختلفی دارد و در گریدهای متفاوت می توان آن را تهیه نمود از این رو به دلیل کاربرد گسترده آن در صنعت در و پنجره سازی، این محصول به صورت فروش اینترنتی در بازار موجود است. فروش و عرضه زاماک در برندهای متفاوت توسط نمایندگی های مختلف انجام می شود. قیمت زاماک در انواع گریدهای مختلف متفاوت است. برای اطلاع از آخرین قیمت روز و همچنین ارتباط مستقیم با تامین کنندگان می توانید از وبسایت ما استفاده کنید. قیمت زاماک بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود که این عوامل به شرح زیر می باشند:

  • شرکت تولید کننده
  • نوع فروش
  • نوع گرید و درجه کیفیت
  • حجم فروش

با بررسی تمامی این عوامل قیمت فروش زاماک محاسبه خواهد شد و تمامی فروشندگان با توجه به قیمت تعیین شده، مشغول به فروش انواع زاماک خواهند شد. این فروشندگان در بستر های حضوری و اینترنتی مشغول به فعالیت هستند و افرادی که خریدار انواع زاماک می باشند، می توانند با مراجعه به یکی از این فروشگاه ها و یا همین سایت نسبت به خرید خود اقدام نمایند.

انواع زاماک

انواع زاماک متداول ترین آلیاژ زاماک zamak 3 است، علاوه بر آن؛ از zamak 2 ، zamak 5 و zamak 7 نیز به صورت تجاری استفاده می شود. این آلیاژها به ویژه زاماک با گرید ۳ و ۵ اغلب در صنعت ریخته گری مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به انواع زاماک اشاره شده است:

  • زاماک ۲: زاماک را می توان آبکاری کرد و با پوشش فلز کرومات به خوبی سطح آن را پوشاند. زاماک ۲ دارای ترکیبات مشابه زاماک ۳ است. با افزودن ۳ درصد از عنصر مس به منظور افزایش مقاومت ۲۰ درصدی علاوه بر بیشتر شدن کاربردهای آن، موجب افزایش قیمت نیز می شود. زاماک دو از بین تمامی آلیاژهای زاماک ببشترین مقاومت را دارد که با گذشت زمان مقاومت و سختی خود را بهتر از آلیاژهای دیگر حفظ می کند اما با این حال شکننده تر، کوک تر و کشش آن کمتر می شود.
  • زاماک 3: ترکیب پایه ای برای دیگر آلیاژهای زاماک است. در آمریکای شمالی در بیش از 70 درصد از کل ریخته گری های روی این آلیاژ کاربرد دارد. زاماک 3 دارای استاندارد دیفکتو (de facto) بوده و دیگر انواع زاماک با زاماک 3 مقایسه می شوند.
  • زاماک 5: ترکیبات زاماک 5 مشابه ترکیبات زاماک 3 بوده و با افزایش 1 درصد مس، 10 درصد به میزان استحکام و مقاومت آن افزوده می شود.اما قابلیت انعطاف پذیری آن کاهش می یابد. همچنین از دقت کمتری برخوردار است. زاماک 5 بیشتر در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • زاماک ۷: آلیاژ زاماک ۷ آلیاژی با خلوص بالا است که به دلیل داشتن منیزیم کمتر و انعطاف پذیری بهتری که دارد، نسبت به آلیاژهای زاماک ۳ بهتر و مفیدتر است. زاماک به دلیل شکل پذیری بالایی که دارد برای پردازش به ویژه در بخش حذف و پیرایش موثر است.

زاماک در پنجره دوجداره به عنوان قطعه ای برای قفل شدن و کیپ شدن لنگه بازشو به فریم یا چارچوب دیگر استفاده می شود. هنگام حرکت دستگیره، قطعه استوانه ای روی اسپانیولت حرکت کرده و هنگام بسته شدن زاماک قرار می گیرد و یا هنگام باز شدن از آن خارج می شود. زاماک در ابعاد و اشکال مختلف تولید می شود و جزء قطعات تعویضی پنجره محسوب می شود. به دلیل تحت فشار بودن این این قطعه جنس، وزن و نوع آلیاژ آن در کیفیت تولید و عایق بندی درب و پنجره upvc اهمیت به سزایی دارد. زاماک در حالت دیداری یک بخش ناچیز به حساب می آید اما در بعد فنی یکی از مهم ترین قسمت های یراق آلات نصب شده بر روی پنجره دوجداره upvc و آلومینیوم می باشد.

خرید زاماک

خرید زاماک برای خرید زاماک می توانید لیست تمامی سازندگان و تمامی برند های تولید کننده را با بهترین قیمت از طریق جست و جو در اینترنت بیابید و رزومه هر یک از این تولیدکنندگان را به طور دقیق مطالعه کنید. قطعا هر شرکت یا هر برندی که سابقه درخشان تری داشت می تواند گزینه شما برای خرید انواع زاماک باشد. این سازندگان بر این تلاشند تا با بهره گیری از بهترین مواد اولیه، تکنولوژی روز دنیا و متخصص ترین افراد انواع زاماک را با کیفیت ایده آل تولید نمایند و روانه بازار کنند.

فروش عمده و کلی، در دستور کار کامل فروشگاه های معتبر در سراسر کشور قرار گرفته است. این فروشگاه ها بر این تلاش هستند که با توزیع کامل زاماک در گریدهای مختلف گامی بلند در جهت پیشبرد این صنعت بردارند. همچنین این مراکز پخش بر این سعی هستند که این کالا ها را با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت تولید نمایند و روانه بازار کنند. به این ترتیب کیفیت ایده آل ایشان حاصل می شود و افراد نیز از این نوع خرید رضایت کافی را خواهند داشت و سلامت این افراد نیز به طور کل حاصل خواهد شد. خرید از نمایندگی های معتبر را سر لوحه کار خود قرار دهید. فروش عمده در حال حاضر از رونق بسیار مطلوب تری برخوردار می باشد و با مراجعه به نمایندگی های معتبر می توان نسبت به این خرید اقدام نمود.

زاماک چیست

زاماک چیست زاماک نه برند خاصی است و نام کارخانه یا شرکت تولید کننده می باشد بلکه اصطلاحی است که در صنعت در و پنجره ‏سازی از آن استفاده می شود و بعضی از مونتاژکنندگان به برخی از قطعات مورد استفاده در تولید پنجره ‏ها زاماک می ‏گویند. عناصر آلیاژ زاماک عبارتند از:

  • قلع
  • آهن
  • مس
  • کرم
  • نیکل
  • روی
  • منگنز
  • منیزیم
  • کادمیم
  • آلومینیوم

عنصر روی، رنگی سفید با درخشش آبی یا نقره ای دارد. همین رنگ و ظاهر تا حدودی در آلیاژ زاماک نیز دیده می شود. این آلیاژ با توجه به نقطه ذوب پايين و سياليت مناسبی که دارد، یک آلیاژ مناسب برای ریخته گری است. دمای ذوب زاماک حدود 450 درجه سانتیگراد است و تولید آن در کوره های قوس الکتریکی و شعله ای، امکان پذیر است. خواص مكانيكی آلیاژ زاماک بسیار مناسب است و سختی این آلیاژ از بعضی از آلیاژهای برنج نیز بالاتر است. همچنین چقرمگی این آلیاژ واقعا چشمگیر است! به طوری که نمونه های تحت تست کشش، استحکام بالایی از بالایی از خود نشان می دهند. زاماک می تواند تا دمای 200 درجه سانتیگراد در برابر اکسیداسیون مقاومت کند.

خرید و فروش زاماک

خرید و فروش زاماک مجموعه ما با دارا بودن سال ها تجربه مفید در زمینه خرید و فروش زاماک، انواع گریدها را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می دهد و جزو شرکت های برتر و بزرگ در زمینه ی عرضه ی زاماک می باشد که تمامی محصولات آن دارای کیفیت بالا و دوام و استحکام بی نظیر و فوق العاده می باشند و به همین سبب این شرکت معتبر، دارای مشتریان زیادی در داخل کشور و هم چنین مشتریان خارجی از سایر کشورها می باشد و این امر موجب افزایش صادرات زاماک درجه یک این شرکت گشته که این نشان دهنده ی اعتبار و برند بودن شرکت می باشد.

مشتریان گرامی می توانند به صورت های اینترنتی و آنلاین و یا حتی از طریق ارتباط با کارشناسان بخش فروش محصولات ما، از قیمت انواع زاماک موجود در بازار به صورت به روز و جدید که در انواع مختلف عرضه می گردند، اطلاعات کسب نمایند و ضمن دریافت مشاوره های تخصصی و کامل توسط مشاوران حرفه ای مجموعه، اقدام به ثبت سفارش و خریداری محصولات شرکت نمایند. ما تمام تلاش خود را در زمینه جلب نمودن رضایت تمامی مشتریان خود، با پخش باکیفیت ترین زاماک به بازار به صورت عمده، می نمایم و سعی داریم در این زمینه همیشه جزو عرضه کننده های برتر و موفق باشیم تا همیشه بتوانیم نیازهای مشتریان عزیز خود را با عرضه نمودن محصولات مرغوب و با کیفیت رفع نماییم.

زاماک یعنی چه

زاماک یعنی چه در واقع زاماک یک نوع آلیاژ است که برخی از قطعات مورد استفاده در صنعت ما از جنس آن ساخته شده ‏اند. در اینجا بد نیست اندکی با این آلیاژ آشنا شویم و مزایای آن را در صنعت خود بدانیم. عناصر اصلی آلیاژ زاماک عبارتند از روی، آلومینیوم، مس، منیزیم. البته آهن، کادمیم، قلع، نیکل، کرم و منگنز نیز به مقادیر اندک در آن به کار می‏ روند. اما پایه اصلی و اساس آلیاژ زاماک روی است. ساختار روی دارای ساختار کریستالی بلوری فشرده می باشد. در واقع آلیاژ ریختگی روی با نام زاماک یکی از معروف‏ترین آلیاژهای روی بوده و در 3 درجه زاماک 2، زاماک 3 و زماک 5 طبقه‏ بندی می‏ شوند.

  • روی: هرچه میزان این فلز در زاماک بیشتر باشد، میزان استحکام این آلیاژ نیز بیشتر می‌شود، همچنین مقاومت به خوردگی را نیز افزایش می ‏دهد. مهمترین قابلیت آلیاژهای روی حفظ ابعاد و دقت ابعادی آن می ‏باشد که در صنایع مکانیکی و الکتریکی، اتومبیل‏ سازی، اسباب‏ بازی و پوشش ‏ها برای جلوگیری از خوردگی (گالوانیزه) مورد استفاده قرار می‏ گیرد.
  • آلومینیوم: این عنصر باعث افزایش استحکام کششی، مقاومت به خزش، استحکام به ضربه (در اصطلاح چکش ‏خوار بودن) و سختی روی می شود. و میزان این آلیاژ در زاماک میان 3/5 تا 4/3 درصد است. اگر این میزان آلومینیوم زاماک بیش از 5 درصد باشد، شکنندگی آن نیز بالاتر خواهد بود.
  • مس: این عنصر در زاماک دو اثر مهم ایجاد می کند؛ افزایش استحکام کششی، خزشی و سختی و همچنین افزایش مقاومت به خوردگی. میزان مس موجود در آلیاژ زاماک چیزی در حدود 1% می باشد.
  • منیزیم: سختی آلیاژ را افزایش می‏ دهد، اما استحکام به ضربه، درصد ازدیاد طول و همچنین سیالیت مذاب آلیاژ را کاهش می‌دهد. در عین حال منیزیم خاصیت اکسیژن‏زدایی دارد. همچنین این عنصر مقاومت به خوردگی را افزایش می‌دهد.