مردی با ظروف مسی کیلویی دست دوم به شکار آهو رفت

قابلمه های مسی قدیمی می توانند از بسیاری از نقاط جهان تهیه شوند، اما اگر در ایالات متحده هستید، به احتمال زیاد ظروف پخت و پز از ایالات متحده، بریتانیا یا فرانسه تهیه شده اند.

برخی از جزئیات کلیدی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تعیین کنید این ظروف مسی کیلویی دست دوم از کدام کشور است.

اولی شکل دسته ای است که به گلدان می چسبد، گلدان های مسی انگلستان را می توان با شکل مثلثی تیز اتصال دسته قابلمه تشخیص داد، در حالی که گلدان های فرانسوی دارای مثلث گرد هستند.

گلدان های مسی آمریکایی تمایل دارند مثلث گرد فرانسوی را تقلید کنند، اما با شکل درازتر که می تواند شروع به میله مانند کند (گاهی اوقات بسیار شبیه میله است) گلدان های آمریکایی نیز اغلب پرچ های کلفت تری نسبت به همتایان اروپایی خود دارند.


می توانید سرنخ های بیشتری را از انتهای دسته که حلقه آویزان قرار دارد، دریافت کنید.

سوراخ حلقه فرانسوی شبیه یک قطره اشک است، در حالی که در بریتانیا بیشتر شبیه یک سوراخ کلید یا قوس است. بار دیگر، سازندگان آمریکایی (که بسیاری از آنها از فرانسه آمده بودند) شیوه های فرانسوی را با قطره اشک منعکس کردند.

فراتر از دستگیره ها، باید به دنبال مهر سازنده بگردید، که می تواند اطلاعات روشنی در مورد اینکه چه کسی تابه را ساخته است و کجا ساخته شده است. (جیم هامان از Duparquet نام شرکت خود را با ثبت یک علامت تجاری متروکه قدیمی از یک شرکت آمریکایی ظروف مسی که در دهه 1930 از کار افتاد به دست آورد.)

مهم نیست که یک دیگ مسی قدیمی چقدر کثیف به نظر می رسد، به یاد داشته باشید که بدون آسیب شدید (مثلاً سوراخی در آن)، می توان آن را مانند نو تعمیر کرد.

پس از قلع کاری مجدد و صیقل دادن، چیزی که ممکن است مانند یک سطل زباله به نظر برسد، به راحتی می تواند یک شی با زیبایی و ارزش قابل توجه باشد. مطمئناً، این پورشه نیست، اما موفق باشید یکی از آنهایی را که در زباله دانی محلی کار می کند، پیدا کنید.