چای ویژه نیوشا دارای خاصیتی می باشد که می توان سرطان را درمان کرد

مردم ژاپن علاقه زیادی به نوشیدن چای ویژه نیوشا دارند. در آنجا نوشیدن چای به یک آیین زیبایی شناختی تبدیل شده است. ژاپنی ها با حس هنری ذاتی خود، چای را به بهترین شکل از رسوم اجتماعی توسعه داده اند.

آنها معمولاً قوانین سختگیرانه آداب معاشرت را در مهمانی های چای رعایت می کنند. آن‌ها لباس‌های برازنده‌شان را می‌پوشند، کفش‌هایشان را در می‌آورند و با استکان‌ها و نعلبکی‌های شیک دور میزهای کم ارتفاعی می‌نشینند.

که با رومیزی هنرمندانه گلدوزی شده پوشانده شده است. آنها آرامش کامل را در جو حفظ می کنند و از انجام امور پر سر و صدا در هنگام نوشیدن چای جلوگیری می کنند.

چای در میان پادشاهان و ملکه ها و در جامعه نخبگان بسیار محبوب است. آنا، دوشس بدفورد در انگلستان، معرفی کرد. چای عصرانه به عنوان یک مراسم معمولی گفته می شود.

که کار مداوم و هوشیاری امور کشوری بعد از ظهرها او را خسته می کرد و احساس افسردگی می کرد. بعد از خوردن چای، روحیه اش تازه شد و حالش بهتر شد.

در ابتدا مردم چای را به اشکال مختلف مصرف می کردند. با شکر و شیر مصرف نشد. هنوز هم در غرب و همچنین در خاورمیانه، مردم از چای بدون شکر و شیر استفاده می کنند.

اما در شبه قاره هند و پاک، مردم چای را با شکر و گاهی با خامه، شیر یا لیمو می خورند. در حال حاضر، چای سرد نیز محبوب شده است.

این شبه قاره از نظر مزارع چای بسیار غنی است. بنگلادش بهترین چای را در باغ‌های چای سیلهت و تپه‌های چیتاگونگ تولید می‌کند. سریلانکا و کنیا نیز چای با کیفیت بسیار خوبی تولید می کنند.