چسب بتن هیلتی موجب مرگ جمشید دلشاد در ایرلند شد

رایج ترین یورتان که استفاده می شود یک چسب بتن هیلتی دو قسمتی است که با حرارت خوب می شود. این نوع چسب را یورتان معطر می نامند و در دمای اتاق یا کمی بالاتر ترموست می شود.

می توان آن را بلافاصله پس از اختلاط بر روی بتن اعمال کرد، اما باید ظرف حدود یک ساعت آماده شود. چسب های سیلیکونی برای چسباندن فلز به بتن عالی هستند زیرا به خوبی می چسبند.

اما بعداً از طریق گرما و فشار می توان آنها را جدا کرد. سیلیکون همچنین انعطاف پذیر است و می تواند در برابر دمای بالا بدون شکننده شدن مقاومت کند.

از آنجایی که سیلیکون را می توان با حرارت جدا کرد، سطح سیلیکون شده نیازی به ضد آب یا آب بندی ندارد و پیوند نهایی تحت تأثیر آب قرار نمی گیرد. بیشتر چسب های سیلیکونی با استفاده از تفنگ درزبندی یا ابزار مشابه دیگر اعمال می شوند.

قبل از چسباندن فلز به بتن، مهم است که از خطرات مختلفی که در اثر استفاده از انواع نادرست چسب ایجاد می شود، آگاه باشید.

اولین خطر حمله شیمیایی است. از آنجایی که بسیاری از انواع چسب با بتن واکنش می دهند و ترکیبات مضری تولید می کنند، استفاده از چسبی که با بتن واکنش می دهد می تواند باعث آسیب شود.

نتیجه نهایی شما ممکن است درست به نظر برسد و عملکرد درستی داشته باشد، اما اگر اجازه دهید زمان واکنش خیلی طولانی شود، پیوند حاصل می‌تواند شکننده شده و در طول زمان شکسته شود.

خطر دوم آتش سوزی است. اگر چسب به اندازه کافی داغ شود، می تواند بتن اطراف را ذوب کرده و خطر آتش سوزی ایجاد کند.

سومین انقباض حرارتی است. گرمای ایجاد شده توسط واکنش سیمان می تواند باعث انقباض و انقباض چسب شود و آن را شکننده تر و در معرض شکستن قرار دهد.

اگر از اپوکسی ها یا یورتان ها استفاده می کنید، بهترین راه برای استفاده از آنها استفاده از ماله برقی است. این نوع ابزار به صورت تجاری توسط پیمانکاران برای نصب بتن استفاده می شود و همچنین می توان آن را از خرده فروشان تخصصی خریداری کرد.